lördag, september 18, 2010

Länge sen sist...

Kommer nog inte vinna individuella Världsmästerskapet i bloggning i år är jag rädd...

Hade egentligen tänkt att lägga ner bloggen men jag började läsa gamla inlägg i min egen blogg här nu ikväll och jag insåg att det är rätt skoj att gå tillbaka och läsa om vad man har gjort. Så det är väl likabra att fortsätta plita ner lite vad jag/vi pysslar med.

Det har hänt en del sen sist, jag har bytt arbetsplats. Inte arbetsgivare bara verkstad. Skruvar nu bil i Nybro igen, det är skoj. Ännu roligare är det faktum att jag gör det tillsammans med en klasskompis från fordon, vem kunde ha anat:)

Här i familjen utvecklas August för varje dag som går känns det som, han blir stadigare och stadigare, han vänder sig från rygg till mage på 0,5 sekunder blankt just nu, hans största problem är väl att han inte kan vända tillbaka och när han är trött så blir han förbannad av att ligga på magen, men inte slutar han att vända på sig för det:)

Julia har blivit så stor, hon går på mellanstadiet, åker skolbuss ,har egen nyckel och kan utan problem åka på ett 8 dagars ridläger själv...De växer upp fort:)

Just med tanke på att de växer upp så fort känns det extra skoj att jag bara ska jobba drygt 3 månader till innan det är dags för 8 månaders pappaledighet, känns helt sjukt. Har inte varit ifrån jobbet mer än fyra veckor på de senaste 13 åren eller så det känns konstigt att man ska arbeta hemma i 2/3 av ett år snart.

Detta året har mest varit kantat av familjehändelser och jobb. Känner inte att jag har påbörjat eller slutfört några privata projekt men med både ny bebis och nytt jobb ska man nog inte räkna med det heller. Tycker jag har fullt upp med att hålla allting flytande.

Semestern var mycket trevlig, vi var i Norrland i år igen, tog vägen runt Dalarna på vägen upp, var i Bränna drygt en vecka o sen drog vi hem och tog det lugnt en vecka.

Nu får det nog räcka för ikväll tror jag:) Ska försöka lägga ut lite bilder också tror jag när jag ändå håller på:D











2 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen tillbaka.
det var roligt att läsa, och SE de härliga fotona.
ha det gott :)
vi ses. monika

Karina sa...

Vilka fina kort! kändes somrigt : )