söndag, augusti 13, 2006

Fruktansvärt ouppdaterat....



Minst sagt. Kan bero på att jag har jobbat mycket, både på jobbet och hemma. Har inte hänt mkt kul har mest varit bök o stök... Igår sågade jag sönder min 3kbm oljetank som stod i källaren. Det var ett riktigt finjobb som blev lite extra fint när jag insåg att det var kvar nästan 300L eldningsolja i den. Men det löste sig det med och nu står den i småbitar i garaget. Tog typ hela dagen och var klar kl. 19 igårkväll. Det är också ett sätt att tillbringa en lördagkväll på... kan tänka mig minst en sak som hade varit roligare att göra igårkväll... Men jag fick ju äta en pizza efteråt och somna i soffan:D

Idag har jag varit på jobbet(suprise) och jobbat med svåger T:s bil. Jag fick rätt mkt gjort, fixade problemet med att den har varit svårstartad(var returslangarna som läckte, så att ni vet) Jag/vi monterade en vinge. O sen gjorde jag ett par försök med att lösa problemet med att den inte går att stänga av ibland. Med tanke på att det bara händer en gång i veckan så är det lite svårt att felsöka på det men det lär ju märkas ifall det funkar. Tur att dieseln är billig:D

Ikväll har det varit styrelsemöte med friluftsfrämjandet i Nybro. Vi planerade delvis evenemanget som vi ska ha i samband med "sätt sverige i rörelse" som är den 2/9. Då kan ni komma och gå tipspromenad runt Linneasjön och paddla kanot...

Hann med att laga tvättmaskinen ikväll också.. var iofs inte så stort fel. Var bottenventilen som var igensatt av jag vet inte vad. Jag insåg att man kanske ska rensa den där ventilen lite då o då och inte bara när maskinen stannar... Efter snart 5 år så såg det där filtret rätt osmakligt ut.

Sådär, nu ska jag sova ett par timmar. Ha det bra alla...

5 kommentarer:

Frida sa...

Urk, det lät nästan lika roligt som att rensa avloppet. Gissa vem som gör det hos oss :)

fridakarolina sa...

J*klar vad du har legat i, måste ju vara skönt att få alla såna "tråkjobb" avklarade.

Muggeman sa...

Mm, men jag har mycket jobb kvar att göra tyvärr. Men det är skönt att slippa sitta o rulla tummarna :)

Frida, jo det påminde rätt mkt om en avloppsrensning... Jag gillar inte heller att göra sånt men det känns lite hårt att begära att J ska rensa det :D

Carina sa...

Jag måste tyvärr meddela att vi inte kommer med på tipspromenad runt Linnéasjön... ;-)

Frida sa...

Sant, fast hon kanske är ganska lättmutad ;)