söndag, september 03, 2006

"Du är inte ett dugg bra på att sjunga alls"


Det var J:S kommentar till mig efter att jag sjöng med i en James Blunt låt på radion... Hon skulle helt klart platsa i idoljuryn:)Iofs så har hon ju helt rätt så jag blev inte särskilt knäckt...

Idag är A här o leker med J och då får inte jag vara med så jag gick ner i garaget o byggde ihop en fungerande gräsklippare utav min farfars gamla och Min svåger T:s föräldrars gamla klippare. Man kan väl säga att jag nu har en helt klart unik gräsklippare iom att de inte var av samma modell, samma märke iofs men det skiljde mer än vad jag trodde de emellan. Men stöldrisken är ju iaf obefintlig...

Måste bara berätta om J&A:s mellanmål de avnjuter just nu. De kom ner i garaget och sa att de var hungriga, J erbjöd sig att fixa "mat". Jag undrade lite stilla vad det skulle bli, hon sa flingor och yoggi. Vad bra sa jag, glöm inte att ställa in yoggin efter er bara. När jag går upp en stund senare så ser jag att de har mkt riktigt plockat undan efter sig och när jag kikar i deras tallrikar så ser jag att de äter flingor med yoggi och körsbärstomater... Ska vara en delikatess tydligen, jag har inte testat själv än däremot.

Igår var det "Sätt Sverige i rörelse". Jag ,M och E och barnen: J,E,E,E och R var stationerade vid campingen vid Linneasjöns strand och kokade kaffe i en stor kaffepanna över öppen eld och bjöd på kakor till det. Vi hade också en repbro på vår station. Friluftsfrämjandet hade en tipsrunda runt sjön med stationer på 6 olika ställen med diverse äventyrliga friluftsaktiviteter.
Vädret var fint och det var mycket folk i rörelse. Vi slog tom förra årets notering med en vinst på 17:-, I år gick vi flera hundra plus efter 20 personers arbetande en hel dag:) Man kan väl konstatera att vi inte gör detta för pengarna:D Jag tror att vi fick ut rätt mycket Goodwill av detta, det var många intresserade människor så vi fick nog ut vårt budskap.
Förhoppningsvis så kan ni se J på bild i Östran på måndag också då hon blev fotograferad av deras fotograf.
Jag hann med att paddla en sväng runt sjön med J&E också, det var kul. Jag fegade däremot på att paddla igenom fontänen som de ville. Jag lät de heller inte paddla själva i varsin kajak som de båda två hävdade att de klarar av...


jaja, lev väl, eller nått

3 kommentarer:

Frida sa...

Haha, bra att J har sin framtid utstakad! Idol-jury eller kock!

fridakarolina sa...

Kul att ni hade en bra Friluftsdag!
*
Men vad menar du? Litar du inte på att tjejerna kan paddla kajak själva? Jag hörde att eskimå-vändningen är en baggis...;)

Carina sa...

Haha - varför fegade du på att paddla genom fontänen? Det är ju som Flum-Ride ungefär... ;-)