söndag, september 17, 2006

Valvaka...

Idag har jag varit på stadspaddling. Vi var ute med familjegruppen och paddlade. Vi la i på svensknabben och paddlade till segelklubben nedanför slottet. Jag har aldrig paddlat inne i kalmar förr så det var väldigt trevligt att paddla genom stan förbi fängelset under stationsområdet och genom vallgravarna till slottet. Jag valde att paddla kajak då jag var själv idag. Det var spännande, de är inte lika stabila som en kanot men det är riktigt kul och man kan paddla mkt fortare. Jag lyckades heller inte välta idag till mångas förtret. Det var bara en som blev blöt idag och han trillade i sjön innan vi hade fått i några kanoter :)

Hemresan blev också lite spännande då familjen som drog kanotsläpet körde soppatorsk till allas nöje förutom de själva:)

Ikväll har jag varit och hämtat J och röstat, nu ska det bli spännande att se hur det går.

Lev väl...

3 kommentarer:

Frida sa...

Kul att se Kalmar från "det hållet"!

fridakarolina sa...

Hm, annars hade det ju varit kul med en eskimåvändning framför Kalmar-slott... ;)

Muggeman sa...

Frida, det enda jag har gjort som kan jämföras med detta är att paddla från svartgöl till torget i Bolanders Bäck men det är kanske inte riktigt jämförbart;) Kalmar var finare från vattnet...

Karolina, jag klarar bara en halv eskimåvändning...