lördag, september 09, 2006

Ingen Mobiltelefon...


Kan börja med att berätta att min mobil dog igår, så om ngn har försökt nå mig sen lunchtid igår fredag så vet jag inte om det... Ska åka o kika på en ny idag tänkte jag. Detta var verkligen rätt månad för att byta telefon, inte... Men om man ska gå back en månad är det väl mesigt att göra det med mindre än 7 tusen spänn antar jag:(


Igårkväll så var jag hemma hos syster M, Syster C kom dit o vi käkade tapas, kanongott. Vi kom in i en politisk diskussion som så ofta inför valet.Det är rätt kul att se att vi alla har bildat våra egna politiska uppfattningar och inte blivit påtvingade nånting hemifrån för vi har alla rätt olika uppfattningar, framförallt då C:D

Iaf, idag hittade jag ett test på:

http://www.tv4.se/nyheter/val06/473796.html

Jag gjorde detta och kom fram till att jag var:

61% M
60% FP
56% KD
53% C
35% S
21% MP
17% V

Detta finner jag ngt konstigt men jag har nog omvärderat många politiska åsikter de senaste åren... Jag vet fortfarande inte om jag ska rösta enligt den mallen men det är rätt intressant att göra såna tester för att se lite var man står enligt dem. Detta speglar inte riktigt vad jag trodde jag stod för men lite rätt är det nog.

Ikväll kommer C&H hit o ev. M,T,E&R (fan vi börjar bli många) för att käka lite míddag, alltså måste jag idag: handla telefon, städa, handla mat o laga mat. Innan jag gör detta måste jag bestämma mig för vad för mat vi ska äta ikväll...

Mycket som tåls att fundera på just nu....

Ha det bra alla! Lev väl...

3 kommentarer:

Frida sa...

Varför fega ur med 7000 minus? Har alltid tyckt att du ska ha en pool på tomten för att nämna en investering!

Anonym sa...

Precis! Lyssna på min syster! En pool är exakt det du behöver. Jag kan provbada den åt dig. Vidare kan du köpa en bil till mig i födelsedagspresent (är ju snart dags) vilket skulle uppskattas väldigt mycket...

Förresten försvann stearinet mha ett strykjärn och lite hushållspapper!

Dags för Sthlmsresa snart LR?

Muggeman sa...

tjena, ja jo en pool vore ju det första jag skulle satsa på:D Bygger nog hellre 100m2 garage isåfall;). Blir förhoppningsvis stockholmsresa på torsdag morgon...