lördag, juli 08, 2006

Borta bra men hemma bäst...



Japp. så känns det. Har varit en kanonvecka i GBG. Tack C,M och H för er otroliga gästfrihet.

Även att vi har haft riktigt trevligt så är det otroligt skönt att komma hem. Det sura var ju att mitt hus höll 29grader inomhus och 0% syre, ungefär. Men efter att ha vrålkört luftkonditioneringen i ett par timmar nu så börjar det ordna till sig...

Något annat bra som har hänt idag förutom att komma hem var att när jag slog på datorn i GBG idag så smurfade jag in på blocket och skrev desperat in "vectra gts" såsom jag har gjort varenda morgon de senaste 3 veckorna. Ja jag är skadad, jag påstår mig inte vara normal. Den i Falun blev föresten såld framför näsan på mig, lite snopet men så kan det vara.

Iaf. Denna ggn var det inte bara de normala 32 gamla bilarna som antingen har för lite utrustning eller har för lite utrustning samtidigt som de kostar för mycket. Nej idag fanns det en ny annons inlagd. Utan bild men väl beskrivet, en 03:a som bara hade gått 5800mil.
Med: V6,automat,navigering,cdväxlare,xenonljus,halvskinn,larm,färddator,silvermetallic. Typ allt som jag vill ha. Problemet var att denna bilen är lite nyare än vad jag har kikat på innan sen så har den gått väldigt lite, priset var satt till 155k:- och det kändes rätt hårt.

Men wtf, ringa kostar ju inget, var ju hemma hos C&M :D. Bilen stod i Kinna det är nästan ingen omväg alls från Gbg till svalehult. Säljaren sa att de hade stängt idag men erbjöd sig ändå komma och öppna så att jag kunde få kika på bilen. Samtidigt sa han också att bilen hade kommit in igårkväll och var inte rekondad eller kontrollerad alls, kanon svarade jag då och frågade vad jag fick loss bilen för utan att de rörde bilen alls. Alltså skitig o dan som den står. Han sa ett pris som var helt ok om man säger så. Resten var mest teknikaliteter. Kikade på bilen och körde den en sväng. Hittade några småskavanker men jag lyckades inte pruta ner den ngt mera så det var bara till att handla. Så i slutet på nästa vecka ska jag åka och hämta min nya bil. Blir ett härligt slut på semestern.

Någon som vill köpa en astra? :D


Ps, ber om ursäkt om min meningsbyggnad o stavning är skum, är skittrött nu och ska gå o lägga mig istället för att sitta här. Lev Väl !

7 kommentarer:

Frida sa...

Grattis till nya bilen, saker kan ordna sig snabbare än vad man tror ibland!

Steinich sa...

Grattis till ny bil! Godkänd av Julia också eller?

Steinich sa...

Höhö kan lägga bud på astran, har 500 kr över denna månaden om jag inte har några räkningar...

Muggeman sa...

Hehe, jo Julia var med o kikade på den och åkte med på provturen. Den blev godkänd med lite tvekan... Hon gillade inte riktigt navigatorn som hela tiden tjatade om att jag skulle vända då jag körde åt fel håll enligt den:D Men hon blir nog nöjd när jag bara håller min del av avtalet... 500 är väl lite lågt bud tyvärr:)

Carina sa...

Varsågod för gästfriheten - vi tackar för besöket! :-)

fridakarolina sa...

Grattis till den nya bilen, kul att du fick tag på en sådan med all utrustning som du önskade!

Torsten sa...

Men slå en pling så kan jag få kolla in "undret" och du få en fika... =)