måndag, juli 03, 2006

jaha, idag ringde P på morgonen, han hade bilstrul och det är inte så bra med tanke på att han har bilen ute på annons och det skulle komma en kille o kika på den ikväll(undrar om han har sålt den?).

Iaf, P kom ut till mig och jag lokaliserade snabbt felet(är ju en erkänt duktig Renault mekaniker, eller inte...). Jag vill inte påstå att jag lagade bilen men jag fixade iaf så att missljudet försvann. Hur jag gjorde detta är en väl förborgad hemlighet. Som de säger "det är inget krav att ha ett rymligt samvete för att bli bilmekaniker, men det underlättar".

Sen drack vi lite kaffe och diskuterade lämplig betalningsform, tror aldrig jag får den ersättningen som jag begärde tyvärr:(

Annars har jag mest fixat lite inför morgondagens resa, tvättade lite, fick även tvätta min vardagsrumsmatta sen J sov i soffan igår när hon var sjuk och vaknade när hon kissade ner sig. Det är då man blir glad för att man har lånat ut sitt täcke till henne... Hon mår iaf bättre idag o det är det viktigaste.

Sen tvättade jag bilen ikväll samtidigt som jag pratade med C, (hmm inte syster C uten en annan C). Konstigt det där att det påstås att killar inte kan göra 2 saker samtidigt. Bilen blev ren o fin men det är klart omständigt att göra dessa 2 saker samtidigt. Blev även idiotförklarad av syster M för att jag tvättade bilen innan jag skulle ut på långresa, men det kan jag ta.

Hittade en takvinge till T:s dieselräser också, nu kommer han få klart bättre downforce på bakvagnen, det är ju positivt:D Bra pris var det ju iaf...

Har inte tagit några nya kort idag, kanske ska lägga upp ett gammalt kort bara för sakens skull då?




Fan vad jag är vacker... Det är från i vintras när jag billade upp mitt källargolv och rev ner en vägg för att jag fick stopp i avloppet...Ok då, bara för att ni tjatar så slänger jag upp en bild på golvet också då;)



Sådär,nu har ni fått se lite bilder idag också.

Fick besök idag på morgonen också föresten. Var en kvinna här och tittade på astran, R:s kompis från kyrkokören, hon var väl inte helt ointresserad iaf. Hennes dotter skulle också köpa bil så det finns väl en chans att någon av de handlar iaf.

Nähe, man kanske skulle knoppa ett par timmar nu, sista chansen att sova i egna sängen på ett par dagar nu...

Lev väl:D

4 kommentarer:

Carina sa...

"Rymligt samvete"... Jaha, ja... ;-)

Mattias sa...

Behöver nog inte vara mycket rymligare än för en lärarinna LR?

Frida sa...

Jag tvättar också bilen innan långresor, i alla fall ibland, så då är vi två som är idiotförklarade :)

Steinich sa...

Jaha nu har jag också hittat denna blogg. Kan ju va trevligt att se vad J hittar på övriga veckor också, läcker bild på henne med pengahögen förresten...