fredag, juli 07, 2006




Liseberg igår...


Igår var vi på liseberg. Jag C,H och J åkte dit vid 12-tiden, M kom efter jobbet vid 17 nånting. Jädrans vad J åkte karuseller, Hon började lugnt med farfarsbilarna sen kaninresan. Sen åkte hon alla barnkarusellerna minst 1 gång, vissa 3:D. Vi åkte även Flume riden. Ja vi blev blöta...





Vad gäller vuxenkaruseller åkte vi även Juke box(50-tals bilarna). De tyckte iofs J var lite otäcka, men rätt roliga:) Hon backade även ur när hon och C stod i kön för slänggungorna. Det var lite för högt trots allt. Radiobilarna bemästrade hon till fullo. Stolt far blev man då:D

Sockervadd är ju tvunget:






Krama kanin också:





Det var ruggigt varmt kan väl tilläggas, Självklart smorde jag in J ordentligt med solskydd + tog på henne en rejäl solhatt. Tänker jag på att smörja in mig själv då? nejdå... nu sitter jag med en illrött ansikte och en stramande nacke...Mycket vatten gick det åt






Vi provade även lyckan, gick väl sådär med tanke på de satsade pengarna. Det blev iaf en godispåse och så den här:






Hon kan även flyga flygplan:¨






H vantrivdes väl inte direkt heller. Ett mycket tålmodigt barn måste jag säga. Det märks att jag har gott inflytande på han;)



Bergodalbanan åktes 3ggr... En gång med varje vuxen. Här med C.





Vi åkte hem vid 8-tiden igårkväll och efter en pizza och en öl på balkongen så hade man inte mkt energi kvar...

Ikväll ska vi över till A&A en sväng. Nej inte till det AA utan M:s bror och sambo.

3 kommentarer:

Frida sa...

Modig tjej hon är J, ska inte berätta hur gammal jag var när jag åkte bergbanan första gången :)

Steinich sa...

Hmm utgår från bilden med flera mindre barn på att det inte va riktiga bergbanan... Visserligen tror jag knappt hon skulle backa! Verkar som ni har haft det toppenkul!

Muggeman sa...

Ja, S har rätt. Det handlar alltså om den lilla berg o dalbanan, Men jag måste säga att det suger rätt bra i den med. Men den stora vågade sig inte J på. Jag frågade men den var för otäck, men nästa sommar så går det nog...